آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

نان پن جیک

مواد لازم:

شیر            1/2 پیمانه        تخم مرغ       1 عدد          شکر        50 گرم

کره            50 گرم            مایه خمیر     1.5 ق چ       آرد         350 گرم

نمک            1/2 ق چ           پکینگ پودر   1/2 ق چ

مواد کرم:

شیر سرد     1 پیمانه             آرد ذرت      1 ق س         شکر       1/2 پیمانه

زرده           1 عدد               آرد            2 ق س         وانیل       1/2 ق چ

مواد رویه:

زرده           1 عدد               زعفران      1 ق چ 

طرز تهیه:

مایه خمیر و 1 قاشق شکر را در شیر ولرم ریخته تا عمل آید.شکر و کره و تخم مرغ و نمک و پکینگ پودر را در ظرفی مخلوط کرده و مایع خمیر عمل آمده را اضافه میکنیم.آرد را اضافه کرده و ورز میدهیم و 1.5 ساعت بماند تا دو برابر شود. از خمیر به اندازه یک نارنگی برداشته و گرد کرده و در سینی چرب شده قرار میدهیم.روی آن را میپوشانیم و 45 دقیقه استراحت کند. بعد موار رویه را مخلوط کرده و روی آن مالیده و در فر 190 درجه 25 الی 30 دقیقه بماند. بعد از پخت و سرد شدن لای آن کرم میمالیم.

برای تهیه کرم شکر و شیر و آرد ذرت و آرد را مخلوط کرده و زرده هم اضافه میکنیم و روی حرارت می گذاریم. مرتب هم میزنیم تا به غلظت فرنی برسد.بعد از برداشتن از روی حرارت وانیل اضافه میکنیم.میتوان 20 گرم کره هم استفاده کرد.میتوان به جای زرده از تخم مرغ کامل استفاده کرد و یا کلا حذف کرد. بعد از پخت روی نانها میتوان پودر قند پاشید. این شباهت زیادی به پیراشکی دارد.

اگر خواستید نان به صورت یکپارچه مثل عکس بالا باشد باید کمی کرم غلیظ تر باشد و قبل از اینکه نان را در فر قرار دهید کرم آن را داخلش بگذارید. باید کمی از خمیر را برداشته و به صورت یک لایهنازک در قالب گرد پهن کنید. سپس از خمیر به اندازه نارنگی برداشته و داخل آن کمی کرم ریخته و خمیر را جمع کرده و در قالب با کمی فاصله بچینید. بعد از دقیقه استراحت مواد رویه را مخلوط کرده و روی نان مالیده ودر فر 180 درجه 30 الی 35 دقیقه بماند. بعد از پخت پودر قند می پاشیم. قبل از قرار دادن در فر می توان روی آن کنجد پاشید.  

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی