آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

نان کرم پنیری

مواد لازم:

تخم مرغ              ۱ عدد          کره         ۴۰ گرم          شیر        ۱۷۰ گرم

مایه خمیر            ۴ گرم          شکر        ۳۵ گرم          ارد          مقدار لازم

مواد کرم:

تخم مرغ             ۱ عدد           کره         ۲۵ گرم           شیر        ۱۰۰ گزم

نشاسته ذرت       ۱۵ گرم          شکر        ۳۰ گرم           وانیل     ‌‌  کمی

پنیر خامه ای       ۱۰۰ گرم

طرز تهیه:

نیمی از شیر ولرم و ۱ قاشق از شکر و مایه خمیر را مخلوط کرده و کنار می گذاریم تا عمل آید. تخم مرغ و کره نرم شده را به همراه شکر و بقیه شیر مخلوط کرده و مایه خمیر عمل آمده را اضافه کرده و ارد را اضافه می کنیم ورز میدهیم تا خمیر یکدستی درست شود . این خمیر ۱ ساعت در جای گرم بماند.

برای درست کردن کرم داخلی شیر سرد را با نشاسته مخلوط کرده و تخم مرغ و شکر مخلوط شده را به آن اضافه کرده و روی حرارت قرار میدهیم تا غلیظ شود. حرارت را خاموش کرده و کره و وانیل را اضافه میکنیم. بعد پنیر را اضافه کرده و ود یخچال قرار میدهیم.

از خمیر به اندازه ۴۵ گرم( یک نارنگی کوچک) برداشته و به صورت مستطیل باز کرده و از خمیر کمی روی آن قرار میدهیم و خمیر را رول کرده در سینی فر چرب شده و کاغذ انداخته قرار میدهیم. این خمیر نیم ساعت بماند.روی نان زرده تخم مرغ و ۱ ق شیر مخلوط شده میمانیم و در فر ۲۰۰ درجه به مدت ۲۰ دقیقه باشد تا نان آماده شود. حتما در فر یک ظرف آب گذاشته شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی