آشپزی

پربیننده ترین مطالب
  • ۰
  • ۰

مواد لازم: 

برنج        1 پیمانه             شکر         2 پیمانه         آب                 6 پیمانه

گلاب       1/4 پیمانه         هل           کمی             پودر ژلاتین       2 ق چ

کره        25 گرم             زعفران      دلخواه

طرز تهیه:

آب و برنج را در قابلمه ریخته و روی حرارت قرار میدهیم. بعد از آنکه برنج کاملا له شد شکر را اضافه کرده و هم میزنیم. در این حالت کمی شل میشود نگران نباشید بعد از 5 دقیقه دوباره سفت میشود.در این حالت کره را اضافه کرده و زعفران و گلاب و هل را اضافه میکنیم و در نهایت پودر ژلاتین حل شده در 1/3 پیمانه آب را اضافه میکنیم. در قالب چرب شده ریخته و در یخچال قرار میدهیم. بعد از 6 ساعت میتوان از قالب جدا کرد. اگر عجله دارید نیم ساعت در فریزر قرار دهید تا خنک شود و بعد در یخچال قرار دهید. من از عرق هل استفاده میکنم ولی اگر بخواهید از پودر هل استفاده کنید باید آن را در تنظیفی ریخته و از ابتدا در قابلمه قرار داده و در آخر آن را بردارید.

برنج را بهتر است چند ساعت قبل خیس کنید. اگر آب برنج تمام شد ولی هنوز برنج له نشده آب جوش اضافه کنید. یادتان باشد اگر قبل از له شدن برنج شکر را اضافه کنید برنج به همان حالت باقی میماند و له نمیشود و شله زرد خوبی نخواهید داشت. اگر نخواستید شله زرد به صورت قالبی باشد طبق همین دستور میپزید فقط پودر ژلاتین را حذف کنید.

نظرات (۱)

چه جالب...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی